Παρασκευή 6 Μαΐου 2022

Εσωτερικός κανονισμός σχολικού έτους 2021-22

 



ΕΛΛΗΝΙΚΗ  ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ,

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ Δ/ΝΣΗ Π/ΘΜΙΑΣ  & Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ

ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ  ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

Δ/ΝΣΗ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ  ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΟΧΟΥ

 

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΟΧΟΥ

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2021-22

 

     Το σχολείο με τη δυναμική  ενός  ζωντανού οργανισμού μπορεί  να λειτουργήσει αποδοτικά, μέσα από μια  όσο το δυνατόν αρμονικότερη συνεργασία μαθητών/τριών, γονέων/κηδεμόνων  και εκπαιδευτικών.

     Ο παρακάτω Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας Σχολικών Μονάδων, που προβλέπεται από  την υπ΄ αριθμ. 13423/ΓΔ4/04-02-2021 Υ.Α (ΦΕΚ 491/τ. Β΄/09.02.2021) , διαμορφώθηκε από το Σύλλογο Διδασκόντων του Γυμνασίου Σοχού σε συνεργασία με τα  Μαθητικά Συμβούλια , το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων και εκπροσώπους του Δήμου Λαγκαδά , με σκοπό τη βελτίωση του παιδαγωγικού κλίματος της σχολικής μονάδας και για αυτό δεσμεύονται στην τήρησή του όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.

 

Α. ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗ-ΠΑΡΑΜΟΝΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΊΟ – ΑΠΟΧΩΡΗΣΗ

 

1. Το σχολείο μας αρχίζει τη λειτουργία του στις 8:15  με σύνταξη και προσευχή και συμπληρώνει τις διδακτικές ώρες λειτουργίας του στις 14.00 ή 13.15.  Όλοι οι μαθητές/τριες και οι διδάσκοντες εκπαιδευτικοί της 1ης ώρας του ωρολογίου προγράμματος παρευρίσκονται στην πρωινή συγκέντρωση και προσευχή, που γίνεται στο προαύλιο του σχολείου. Οι μαθητές/τριες προσέρχονται έγκαιρα και ευπρεπώς ενδεδυμένοι στο σχολείο και  βρίσκονται στην τάξη τους πριν από την είσοδο του/της εκπαιδευτικού. Σε εξαιρετικές  περιπτώσεις δικαιολογημένης αργοπορίας ,οι μαθητές/τριες γίνονται δεκτοί στην τάξη με ενυπόγραφο σημείωμα της Δ/ντριας του σχολείου. Το ίδιο ισχύει και για μη έγκαιρη προσέλευση των μαθητών/τριών σε οποιαδήποτε διδακτική ώρα.

2. Η καταγραφή της παρουσίας των μαθητών/τριών στην τάξη γίνεται από τον/την απουσιολόγο και τον διδάσκοντα εκπαιδευτικό. Ο/H απουσιολόγος με την έναρξη του ωρολογίου προγράμματος παραλαμβάνει το απουσιολόγιο και το βιβλίο ύλης, καταχωρεί τις απουσίες στους απόντες συμμαθητές του/της στην αρχή κάθε διδακτικής ώρας, είναι υπεύθυνος/η για τη φύλαξη, τη μη αλλοίωση ή φθορά του απουσιολογίου και μετά τη λήξη των μαθημάτων τοποθετεί  τα βιβλία στη θέση τους. Το απουσιολόγιο ελέγχεται από τον/την εκπαιδευτικό κάθε διδακτικής ώρας, τον/την υπεύθυνο του τμήματος και τη διεύθυνση. Ο/η απουσιολόγος ή μαθητής /τρια της τάξης   διαμορφώνει  το διάγραμμα της αίθουσας (πλάνο) με τη συγκεκριμένη θέση κάθε μαθητή/τριας. Αλλαγή θέσης γίνεται μόνο από τον/την υπεύθυνο εκπαιδευτικό του τμήματος.

3. Απουσίες :

Οι εκδηλώσεις του σχολείου είναι υποχρεωτικές και η μη συμμετοχή των μαθητών σε αυτές συνεπάγεται καταχώριση απουσιών. Στους περιπάτους, στις διδακτικές ή εκπαιδευτικές επισκέψεις με πούλμαν ή άλλο μεταφορικό μέσο και για τις οποίες απαιτείται άδεια συμμετοχής από τον γονέα/ κηδεμόνα, οι μαθητές/τριες που δεν συμμετέχουν απασχολούνται στο σχολείο σύμφωνα με πρόγραμμα που καταρτίζεται από το σχολείο. Ως όριο απουσιών τίθενται οι 114 απουσίες . Η φοίτηση μαθητή/τριας με απουσίες πάνω από αυτό το όριο χαρακτηρίζεται ανεπαρκής και  ο μαθητής/τρια επαναλαμβάνει την Τάξη.

Όταν μαθητής/τρια είναι άρρωστος/η, ο κηδεμόνας ενημερώνει άμεσα το σχολείο. Σε περίπτωση απουσίας χωρίς ενημέρωση από κηδεμόνα , η Δ/ντρια ή ο υπεύθυνος τάξης αναζητούν τον μαθητή/τρια και ενημερώνουν την  οικογένειά του

4. Η παρακολούθηση της διδασκαλίας των μαθημάτων είναι δικαίωμα και υποχρέωση όλων.  Η αποχώρηση των μαθητών/τριών από το σχολείο γίνεται στο τέλος του καθημερινού ωρολογίου προγράμματος . Απομάκρυνση μαθητή/τριας από το σχολείο πριν από τη λήξη των μαθημάτων γίνεται μόνο με άδεια της Δ/νσης του σχολείου και εφόσον έχει ενημερωθεί ο κηδεμόνας του/της. Για την επικοινωνία με τους γονείς/κηδεμόνες οι μαθητές/τριες μπορούν να χρησιμοποιούν τα υπηρεσιακά τηλέφωνα του σχολείου.

 

      5. Στα διαλείμματα των μαθημάτων ,οι μαθητές/τριες οφείλουν να παραβρίσκονται εντός του κτιριακού συγκροτήματος και του αύλειου χώρου του σχολείου. Όλοι  εξέρχονται από τις αίθουσες διδασκαλίας οι οποίες αερίζονται με ευθύνη των επιμελητών. Σε περίπτωση βροχής οι μαθητές/τριες παραμένουν στους κοινόχρηστους χώρους του σχολείου και όχι στις αίθουσες. Δεν επιτρέπεται η χωρίς λόγω παρουσία τους εκτός σχολικού χώρου. Κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων οι εφημερεύοντες εκπαιδευτικοί βρίσκονται στη θέση τους σύμφωνα με το πρόγραμμα εφημεριών του σχολείου, εποπτεύουν το χώρο ευθύνης τους και σε καμία περίπτωση δεν επιτρέπουν α)την έξοδο μαθητών/τριών από το σχολείο χωρίς άδεια από τη Διεύθυνση και β) την είσοδο και παραμονή στο χώρο του σχολείου σε οποιονδήποτε δεν ανήκει στη σχολική κοινότητα. Αν κάποιος επιθυμεί να επικοινωνήσει με μαθητή/τρια του σχολείου, οφείλει να απευθυνθεί στη Διεύθυνση και ο μαθητής/τρια θα ειδοποιηθεί  κατά την κρίση  της Δ/νσης.

 

Β. ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ –ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ

 

1. Η ώρα του μαθήματος πρέπει να γίνεται σεβαστή από όλους. Αυτό σημαίνει ότι οι τάξεις που κάνουν μάθημα, δεν πρέπει να ενοχλούνται από άλλους μαθητές που βρίσκονται εκτός αίθουσας διδασκαλίας ή ασχολούνται με άλλες εκδηλώσεις. Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων μαθητές/τριες και εκπαιδευτικοί θα πρέπει να διαμορφώνουν κλίμα αμφίδρομης επικοινωνίας και συνεργασίας. Σε περίπτωση που μαθητής/τρια παρακωλύει τη διεξαγωγή του μαθήματος, δέχεται προφορική παρατήρηση από τον διδάσκοντα εκπαιδευτικό. Το μέτρο της προφορικής παρατήρησης μπορεί να συνοδεύεται από την απομάκρυνση του/της μαθητή/τριας από την τάξη, εφόσον παρακωλύεται η διεξαγωγή του μαθήματος, οπότε απασχολείται με την ευθύνη της Δ/ντριας του σχολείου, λαμβάνοντας απουσία. Η ωριαία αποβολή θα καταγράφεται στο Βιβλίο Καταγραφής  Ενεργειών Υποστήριξης  Εύρυθμης Λειτουργίας και στο πληροφοριακό σύστημα Myschool.  Σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις, σε περίπτωση επαναλαμβανόμενων ωριαίων απομακρύνσεων και πάντως μετά από τρεις απομακρύνσεις από τον/την ίδιο/α διδάσκοντα/ουσα ή πέντε συνολικά το Συμβούλιο του Τμήματος εξετάζει τους ενδεδειγμένους χειρισμούς, όπως διαμεσολάβηση του Μαθητικού Συμβουλίου, συμβουλευτικές συναντήσεις με υποστηρικτικές δομές κ. λ. π.

    Το Συμβούλιο του Τμήματος αποτελείται από όλους τους διδάσκοντες στο τμήμα και προεδρεύει σ’ αυτό ο αρχαιότερος των διδασκόντων ή η Διευθύντρια , εφόσον διδάσκουν σ’ αυτό. Δεν έχει αποφασιστικές αρμοδιότητες, αλλά είναι όργανο εισηγητικό προς το Σύλλογο των Διδασκόντων, που έχει και την τελική ευθύνη της λήψης αποφάσεων. Συνεδριάζει έκτακτα κάθε φορά που ανακύπτουν θέματα σχετικά με τη φοίτηση, τη συμπεριφορά, την υγεία και την πρόοδο των μαθητών/τριων του τμήματος. Στις συνεδριάσεις του Συμβουλίου μπορεί να μετέχει και ο/η  πρόεδρος της μαθητικής κοινότητας του τμήματος. Το Συμβούλιο του Τμήματος συνεδριάζει κατά τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου και εκτός ωρών διδασκαλίας των εκπαιδευτικών. Γενικά, η αντιμετώπιση παραβατικών συμπεριφορών θα πρέπει καταρχήν να περιλαμβάνει ήπια παιδαγωγικά μέτρα, όπως έκφραση συγνώμης, αποκατάσταση ζημιών, έμπρακτη μεταμέλεια, διαμεσολάβηση κ. ά.

2. Οι μαθητές/τριες απαγορεύεται να έχουν στην κατοχή τους κινητά τηλέφωνα εντός του σχολικού χώρου (Αριθ. Γ2/132328/07-12-2006, Γ2/100553/04-09-2012 και Φ.25/103373/Δ1 / 22-6-2018 αποφάσεις του ΥΠ.Π.Ε.Θ.) καθώς επίσης και οποιοδήποτε σύστημα εγγραφής ήχου ή εικόνων. Στην εξαιρετική περίπτωση που μαθητής/τρια έχει στην κατοχή του κινητό τηλέφωνο, υποχρεούται να το φέρει για φύλαξη στο γραφείο της Δ/νσης. Σε αντίθετη περίπτωση,  η κατοχή και  χρήση κινητού τηλεφώνου στο σχολείο έχει ως συνέπεια την κατάσχεση  του κινητού τηλεφώνου.

Οι εκπαιδευτικοί εκτός από τις διαθέσιμες από το σχολείο ηλεκτρονικές συσκευές (H/Y, laptops,  διαδραστικούς πίνακες κτλ), μπορούν να χρησιμοποιήσουν και το δικό τους προσωπικό ηλεκτρονικό εξοπλισμό κατά τη διάρκεια της διδακτικής πράξης και για τις ανάγκες αυτής, αλλά και στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής διαδικασίας γενικότερα, τηρώντας τους κανόνες ασφάλειας και τις σχετικές διατάξεις περί προστασίας των προσωπικών δεδομένων των μαθητών και των εκπαιδευτικών (νόμοι 2472/1997 (ΦΕΚ 50/τ.Α’/1997) και 3471/2006 (ΦΕΚ 133/τ. Α'/2006). Οι εκπαιδευτικοί οφείλουν, επίσης,  κατά την ώρα της διδασκαλίας να έχουν θέσει εκτός λειτουργίας τα κινητά τους τηλέφωνα.

3.Το κάπνισμα δεν επιτρέπεται τόσο στους κλειστούς όσο  και στους υπαίθριους χώρους του σχολείου (Ν.3868/2010, εγκύκλιοι 120995/30-9-2010 και 179155/Δ2/2014 του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης). Είναι αυτονόητο ότι το κάπνισμα δεν επιτρέπεται επίσης στις εξωσχολικές δραστηριότητες, εκδηλώσεις και εκδρομές. Η παράβαση ελέγχεται παιδαγωγικά και πειθαρχικά από τους εκπαιδευτικούς και πειθαρχικά από τους Επόπτες Δημόσιας Υγείας.

Γ.ΠΡΟΛΗΨΗ ΦΑΙΝΟΜΕΝΩΝ ΒΙΑΣ & ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ

1 Το σχολείο αποτελεί «χώρο» εκπαιδευτικής δραστηριοποίησης, ελεύθερης και δημοκρατικής έκφρασης , συνεργασίας και κοινωνικοποίησης, αλληλοσεβασμού και αποδοχής. Προς αυτή την κατεύθυνση το Γυμνάσιο Σοχού οργανώνει παρεμβάσεις φορέων στο χώρο της σχολικής μονάδας και παράλληλα στηρίζει το θεσμό του Συμβούλου Σχολικής Ζωής αλλά και την ανάθεση του ρόλου του σχολικού διαμεσολαβητή εθελοντικά σε μαθητές/τριες:

Ø Σύμβουλος Σχολικής Ζωής

Κάθε χρόνο εκπαιδευτικός του σχολείου μας αναλαμβάνει το ρόλο του Συμβούλου Σχολικής Ζωής. Ο Ρόλος του είναι η διασύνδεση όλων των «μετόχων» της σχολικής κοινότητας. Είναι το σημείο αναφοράς των μαθητών/τριών, ο σύμβουλος/ διαχειριστής κρίσεων, ο συνδετικός κρίκος  εκπαιδευτικών/κηδεμόνων/φορέων. Ο ρόλος του είναι συμβουλευτικός και διευκολυντικός και στηρίζεται στις αρχές της εχεμύθειας και της αμοιβαίας εμπιστοσύνης.

Ø Διαμεσολαβητές

Οι μαθητές/τριες που αναλαμβάνουν τον ρόλο των διαμεσολαβητών σε εθελοντική βάση και με τη σύμφωνη γνώμη του Συλλόγου των Εκπαιδευτικών του σχολείου, οφείλουν να στηρίζουν τους μαθητές/τριες που τους ζητάνε βοήθεια για τη διαχείριση και την  επίλυση προβλημάτων ή να επεμβαίνουν όποτε αυτοί κρίνουν απαραίτητο με στόχο πάντα να διευκολύνουν τους συμμαθητές/τριες  τους να αναγνωρίσουν την καλύτερη δυνατή λύση

Δ. Σχολικές εκδηλώσεις- Δραστηριότητες

Το σχολείο αναλαμβάνει κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους ποικίλες δράσεις και εκδηλώσεις (εκδρομές, εκπαιδευτικές επισκέψεις, Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων, σχολικές γιορτές, δράσεις ενάντια στο σχολικό εκφοβισμό, τη βία και το ρατσισμό, ενημερωτικές εκδηλώσεις  κ.ά.). Οι μαθητές/τριες με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών συμμετέχουν ενεργά στις παραπάνω δράσεις, συμβάλλοντας έτσι στην εμπέδωση κλίματος συνεργατικότητας στη σχολική μονάδα  και στη διαμόρφωση ενός ζωντανού σχολείου, που ανταποκρίνεται στις ανάγκες των μαθητών/τριών και συνδέεται ενεργά με την κοινωνία.

Ε.ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ – ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ – ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ & ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ

1. Όλοι οι «μέτοχοι» της σχολικής μονάδας οφείλουν να συνεργάζονται αρμονικά με κοινό στόχο την εκπαιδευτική και κοινωνική ανάπτυξη και ολοκλήρωση της προσωπικότητας του μαθητή/τριας. Οι ρόλοι ωστόσο των «μετόχων» πρέπει να είναι διακριτοί:

Ø  Οι εκπαιδευτικοί 

·         Είναι απαραίτητο να διασφαλίζουν την ασφάλεια των μαθητών σε όλους τους σχολικούς χώρους, όπως και την ασφάλεια τους κατά τη διάρκεια των εξωσχολικών εκδηλώσεων και δραστηριοτήτων που πραγματοποιούνται με ευθύνη του σχολείου.

·         Φροντίζουν να ενημερώνουν συστηματικά τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών για θέματα που αφορούν στην επίδοση, τη φοίτηση και τη συμπεριφορά αυτών, σε καθορισμένες ώρες και ημέρες, αλλά και εκτάκτως, αν παραστεί ανάγκη.

·         Επιδιώκουν να συνεργάζονται με τους γονείς ή κηδεμόνες για θέματα που έχουν σχέση με ιδιαίτερη αντιμετώπιση μαθητών.

Ø Η  Διευθύντρια 

·         ασκεί το διοικητικό και παιδαγωγικό της έργο σε συνεργασία με το εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό του σχολείου, τους μαθητές/τριες, τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων, όπως επίσης με τον Δήμο, τη Σχολική Επιτροπή, τους Συμβούλους, τους ειδικούς φορείς, καθώς και με όλους τους ιεραρχικούς προϊσταμένους.

·         οφείλει να είναι δίκαιη, αντικειμενική και να μην υιοθετεί διαφοροποιημένη κατά περίπτωση συμπεριφορά προς εκπαιδευτικούς και μαθητές.

·         Ο ρόλος της είναι εμψυχωτικός, υποστηρικτικός, διαμεσολαβητικός, καθοδηγητικός αλλά και ελεγκτικός. Οι αποφάσεις της οφείλουν να είναι σύννομες και παιδαγωγικά ορθές.

Ø Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων 

·         Πρέπει να συνεργάζεται αρμονικά με τη Διευθύντρια και τον Σύλλογο Διδασκόντων για θέματα που αφορούν την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου, τη διοργάνωση των ενδοσχολικών και εξωσχολικών εκδηλώσεων, δραστηριοτήτων και προγραμμάτων καθώς και την καλλιέργεια συνεργατικού κλίματος μεταξύ όλων των παραγόντων της σχολικής ζωής.

·         Οι γονείς και κηδεμόνες είναι καλό να ενημερώνουν τη Διευθύντρια και τους εκπαιδευτικούς για θέματα υγείας των μαθητών ή σχετικά με θέματα που αφορούν την οικογενειακή και κοινωνική κατάστασή τους, τα οποία μπορούν να επηρεάσουν την επίδοση, τη φοίτηση και τη συμπεριφορά. Έτσι, οι εκπαιδευτικοί θα μπορέσουν να αντιμετωπίσουν με ευαισθησία και εχεμύθεια τα τυχόν ιδιαίτερα προβλήματα αυτών.

Ø Οι μαθητές/τριες

·         Σέβονται τους διαφορετικούς ρόλους (εκπαιδευτικούς- συμμαθητές- βοηθητικό προσωπικό), εντός της σχολικής κοινότητας, και αναγνωρίζουν την ανάγκη τήρησης των κανόνων.

·         Σέβονται και μιλούν με ευγένεια σε όλους όσους βρίσκονται στον χώρο του σχολείου. Δεν επιτρέπεται η άσκηση βίας (φραστικής ή σωματικής) από μαθητές/τριες προς τους συμμαθητές τους. Στις μεταξύ τους σχέσεις είναι απαραίτητο να υπάρχει αμοιβαίος σεβασμός, αναγνώριση και ανοχή του άλλου, αλληλεγγύη. Μαθητές/τριες που εντοπίζουν  φαινόμενα βίας και εκφοβισμού στο χώρο του σχολείου οφείλουν να τα αναφέρουν στη Δ/νση και στους εκπαιδευτικούς του σχολείου, ώστε να ληφθούν τα κατάλληλα παιδαγωγικά μέτρα σε συνεργασία με τα Μαθητικά Συμβούλια και τους άλλους υπεύθυνους φορείς

·         Είναι προσεκτικοί στο μάθημα και δεν ενοχλούν τους συμμαθητές τους και τον/την καθηγητή/τριά τους και έρχονται στο σχολείο προετοιμασμένοι για τα μαθήματα της ημέρας.

·         Το  5/μελές Μαθητικό Συμβούλιο  αντιπροσωπεύει τους μαθητές/τριες του τμήματος στη διεκδίκηση αιτημάτων. Οι μαθητές/τριες του σχολείου είναι υποχρεωμένοι για οποιοδήποτε πρόβλημα να απευθύνονται ιεραρχικά, πρώτα στον υπεύθυνο τμήματος εκπαιδευτικό και εφόσον εκείνος κρίνει σκόπιμο, μαζί στη Δ/ντρια του σχολείου.   Για θέματα που αφορούν όλο το σχολείο οι μαθητές/τριες αντιπροσωπεύονται από το 15μελές Μαθητικό Συμβούλιο του σχολείου. Το 5μελές και το 15μελές μεταφέρουν τα αιτήματα των μαθητών/τριών της τμήματος ή του σχολείου αντίστοιχα στη Δ/ντρια και το Σύλλογο των Διδασκόντων. Τόσο το 15μελές όσο και τα 5μελή έχουν δικαίωμα να έχουν δικό της πίνακα μαθητικών ανακοινώσεων που τοποθετείται σε κεντρικό χώρο του σχολείου.  Ο υπεύθυνος εκπαιδευτικός του τμήματος ορίζεται από το Σύλλογο Διδασκόντων και έχει  συμβουλευτικό ρόλο.

Ø Ο Δήμος

·         Οφείλει να φροντίζει για τη συντήρηση του κτιρίου , για την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών της σχολικής μονάδας και να συνεργάζεται με το σχολείο και με το Σύλλογο Γονέων & Κηδεμόνων όποτε κρίνεται αναγκαίο

2.  ΕΔΕΑΥ

Η επιτροπή ΕΔΕΑΥ λειτουργεί στο σχολείο μας  κάθε Δευτέρα και τα μέλη της στόχο έχουν την αντιμετώπιση ιδιαίτερων θεμάτων που  απασχολούν μαθητές/τριες ή τους κηδεμόνες τους. Η αρχή της εχεμύθειας , η ειλικρινής διάθεση προσφοράς εξειδικευμένης βοήθειας  και η συστηματική υποστήριξη χαρακτηρίζουν την επιτροπή και την προσπάθεια των μελών της για την με τον καλύτερο τρόπο επίλυση «προβλημάτων» 

3. Σχολικό Συμβούλιο

Το Γυμνάσιο μας  θεωρεί πρωταρχικό στόχο του την καλή συνεργασία μεταξύ μαθητών/τριων, εκπαιδευτικών και γονέων-κηδεμόνων του σχολείου. Στο πλαίσιο αυτής της συνεργασίας συγκροτείται το Σχολικό Συμβούλιο από το Σύλλογο των Διδασκόντων,  εκπροσώπους των Μαθητικών Κοινοτήτων, μέλη του διοικητικού συμβουλίου του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, και τον εκπρόσωπο της τοπικής αυτοδιοίκησης στη σχολική επιτροπή.
   Το Σχολικό Συμβούλιο μπορεί να συνεδριάζει  δύο (2) φορές το χρόνο (αρχή και τέλος του σχολικού έτους) και εκτάκτως όποτε προκύψει ανάγκη, για να εξετάσει και να αποφασίσει για τον τρόπο επίλυσης προβλημάτων ή την διεκδίκηση σοβαρών αιτημάτων.

ΣΤ. ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ

 

Μαθητές/τριες,εκπαιδευτικοί και βοηθητικό προσωπικό οφείλουν να διατηρούν καθαρούς τους χώρους του σχολείου (αίθουσες, τουαλέτες, γυμναστήριο, αύλειος χώρος) για λόγους υγιεινής, καλαισθησίας , προστασίας του περιβάλλοντος και  πολιτισμού. Δεν επιτρέπεται να μεταφέρουν τρόφιμα ή αναψυκτικά στις αίθουσες. Οι μαθητές/τριες οφείλουν να φροντίζουν για τη διατήρηση της καθαριότητας της αίθουσας, η οποία φιλοξενεί το Τμήμα τους. Φθορές που παρατηρούνται στην αίθουσα και δεν είναι ευθύνη των μαθητών του Τμήματος δηλώνονται στον εκπαιδευτικό της 1ης ώρας από τον Πρόεδρο του Τμήματος στην αρχή του ωρολογίου προγράμματος και ο εκπαιδευτικός υποχρεούται να το αναφέρει στη Διεύθυνση. Σε περίπτωση πρόκλησης  φθοράς σε χώρους ή υλικά του σχολείου από μαθητές/τριες ,ενημερώνονται άμεσα οι κηδεμόνες τους και αναλαμβάνουν την υποχρέωση αποκατάστασης της φθοράς το συντομότερο δυνατό. Αν η συγκεκριμένη φθορά είναι εσκεμμένη, επιβάλλεται κατά περίπτωση ανάλογη ποινή μετά από απόφαση της Δ/ντριας του σχολείου και του Συλλόγου Διδασκόντων.

 

.

Οδηγίες COVID-19

Στην περίοδο της Πανδημίας οφείλουμε όλοι να ακολουθούμε τόσο τις γενικές οδηγίες  (βλέπε παράρτημα 1)  όσο και τις ειδικές οδηγίες που αποφασίστηκαν από το σύλλογο των εκπαιδευτικών του σχολείου μας. Πιο συγκεκριμένα:

·         Οι μαθητές/τριες  μοιράζονται στα διαλείμματα ανά τάξη και παραβρίσκονται καθ’ όλη τη διάρκεια του διαλείμματος στο χώρο της αυλής που τους υποδεικνύεται από τους εφημερεύοντες καθηγητές/τριες

·         Για τις αγορές από το κυλικείο φροντίζουμε όλοι να κρατούμε αποστάσεις. Δεν περιμένουμε πάνω από δέκα άτομα στην ουρά. Αγοράζουμε όσο το δυνατόν πιο γρήγορα και βγαίνουμε αμέσως από το χώρο για να μπορέσουν να μπουν άλλα παιδιά  και να παραγγείλουν.

·         Όταν ο καιρός δεν επιτρέπει τη χρήση της αυλής , θα χρησιμοποιηθούν τάξεις , το Γυμναστήριο και ο χώρος μπροστά στο κυλικείο

 

 Βασικός κανόνας για τη σωστή συνεργασία όλων των φορέων είναι ο σεβασμός της προσωπικότητας, της ελευθερίας της γνώμης, η ευπρέπεια στη συμπεριφορά και την εμφάνιση, ο σεβασμός των κανόνων λειτουργίας του σχολείου και του σχολικού χώρου. Είναι απαίτηση του σχολείου και υποχρέωση όλων να τηρούνται οι αρχές που ρυθμίζουν τη λειτουργία του. Είναι, τέλος δικαίωμα όλων  να συμμετέχουν και να συμβάλλουν με τις προτάσεις τους στην όσο το δυνατόν καλύτερη λειτουργία του σχολείου μας.

 

       Η Δ/ντρια                             Εκπρόσωπος Δήμου                               Ο Σύλλογος Διδασκόντων     

 

 

 

 

Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων                                         Το 15/μελές Μαθητικό Συμβούλιο

 

 

                                                                                           

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 1

 

(Πηγή: ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΚΟΡΩΝΟΪΟ SARS-CoV-2 ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ)

 

Οδηγίες ατομικής υγιεινής

 

ü  Παραμονή κατ’ οίκον και αποχή από την παρακολούθηση μαθημάτων  οποιουδήποτε ατόμου εμφανίζει συμπτώματα λοίμωξης αναπνευστικού ή πυρετό.

ü  Αποφυγή στενής επαφής, εφόσον αυτό είναι δυνατό, με οποιοδήποτε άτομο

εμφανίζει πυρετό ή συμπτώματα από το αναπνευστικό, όπως βήχα ή

πταρμό.

ü  Αποφυγή επαφής χεριών με τα μάτια, τη μύτη και το στόμα για τη μείωση

του κινδύνου μόλυνσης.

ü  Αποφυγή κοινής χρήσης των μολυβιών, των στυλό, των μαρκαδόρων και

άλλων προσωπικών αντικειμένων. Το κάθε παιδί θα πρέπει να χρησιμοποιεί

μόνο τα δικά του αντικείμενα.

ü  Σε βήχα ή φτέρνισμα, κάλυψη της μύτης και του στόματος με το μανίκι στο

ύψος του αγκώνα ή με χαρτομάντιλο, απόρριψη του χρησιμοποιημένου

χαρτομάντιλου στους κάδους απορριμμάτων και επιμελές πλύσιμο των

χεριών.

ü  Τα παιδιά δεν πρέπει να πίνουν νερό απευθείας από τη βρύση με το στόμα,

καθώς και να χρησιμοποιούν κοινά σκεύη όπως ποτήρια και μπουκάλια.

Συστήνεται η χρήση ατομικού μπουκαλιού ή παγουριού από το κάθε παιδί.

ü  Τακτικό και επιμελές πλύσιμο των χεριών με υγρό σαπούνι και νερό, για

τουλάχιστον 20 δευτερόλεπτα όταν είναι εμφανώς λερωμένα, και

οπωσδήποτε πριν τη λήψη τροφής και υγρών, μετά την επίσκεψη στην

τουαλέτα και μετά από πιθανή επαφή με εκκρίσεις ή άλλα σωματικά υγρά.

Θα ακολουθεί προσεκτικό στέγνωμα χεριών με χάρτινες χειροπετσέτες μιας

χρήσης και απόρριψή τους στους κάδους απορριμμάτων.

ü  Η υγιεινή των χεριών για τουλάχιστον 20 δευτερόλεπτα με χρήση

αλκοολούχου αντισηπτικού διαλύματος, που θα βρίσκεται κοντά στην

είσοδο κάθε αίθουσας διδασκαλίας, θα πρέπει να εφαρμόζεται συχνά και σε

κάθε περίπτωση που αυτό κρίνεται απαραίτητο, κατά προτίμηση υπό την

εποπτεία εκπαιδευτικού της τάξης.

ü  Συστήνεται η εφαρμογή αλκοολούχου αντισηπτικού διαλύματος πριν και

μετά τη χρήση εξοπλισμού, όπως πληκτρολόγιο υπολογιστή, σε περίπτωση

που αυτός είναι κοινόχρηστος.

ü  Ευαισθητοποίηση και εγρήγορση για την πρώιμη αναγνώριση

συμπτωμάτων. Σε περίπτωση εμφάνισης ακόμα και ήπιων συμπτωμάτων

συμβατών με λοίμωξη COVID-19 (π.χ. βήχας, πυρετός, πονόλαιμος,

γαστρεντερικά συμπτώματα) παραμονή στο σπίτι και ενημέρωση των

υπευθύνων. Η ένδειξη για διενέργεια εργαστηριακού ελέγχου θα τίθεται

κατά περίπτωση ανάλογα με την κρίση του θεράποντος ιατρού και τα

επιδημιολογικά δεδομένα σε επίπεδο τμήματος, σχολείου ή/και

γεωγραφικής περιοχής.

ü  Για την καλύτερη εκπαίδευση των παιδιών, μπορεί να τοποθετούνται σε

διάφορους χώρους του σχολείου αφίσες ή εικόνες με τον ενδεδειγμένο

τρόπο εφαρμογής των μέτρων ατομικής υγιεινής

 

Τήρηση κοινωνικών αποστάσεων και περιβαλλοντικά μέτρα

 

  • Διασφάλιση ασφαλούς τρόπου μεταφοράς των μαθητών από και προς το

σχολείο. Σε περίπτωση που η μεταφορά γίνεται με σχολικά λεωφορεία,

συστήνεται η τοποθέτηση του μαθητή σε προκαθορισμένη θέση η οποία δε

θα αλλάζει.  Παιδιά ίδιας οικογένειας και παιδιά που ανήκουν στο ίδιο

σχολικό τμήμα προτιμάται να κάθονται σε διπλανές θέσεις.

Η συστηματική χρήση μάσκας καθ’ όλη τη διάρκεια της διαδρομής από όλους τους επιβάτες, είναι απαραίτητη. Εάν υπάρχει δυνατότητα, να παραμένουν κενές θέσεις ανάμεσα στους επιβάτες. Στα σχολικά λεωφορεία συνιστάται να υπάρχουν ανοικτά παράθυρα όσο επιτρέπουν οι καιρικές συνθήκες. Εάν δεν μπορεί να αποφευχθεί η χρήση πούλμαν με παράθυρα που δεν ανοίγουν, ρύθμιση εξαερισμού σε εισαγωγή αέρα (όχι ανακύκλωση), εάν είναι δυνατόν από σημεία της οροφής.

  • Αποφυγή του συνωστισμού και περιορισμός των επαφών μεταξύ παιδιών-

γονέων-προσωπικού κατά την προσέλευση και αποχώρηση από το σχολείο.

  • Τήρηση της μέγιστης δυνατής απόστασης μεταξύ των θέσεων των μαθητών

στην τάξη σύμφωνα με τις εκάστοτε χωροταξικές δυνατότητες.

  • Η καθολική χρήση προστατευτικής μάσκας από τους μαθητές, το

εκπαιδευτικό και το λοιπό προσωπικό των σχολείων, είναι απαραίτητη. Η

μάσκα θα πρέπει να εφαρμόζεται αμέσως με την προσέλευση στο σχολείο.

Θα πρέπει, επίσης, να εφαρμόζεται πριν την είσοδο στις αίθουσες

διδασκαλίας. Σε εξωτερικούς χώρους, η εφαρμογή της μάσκας είναι απαραίτητη όταν υπάρχει συνωστισμός

  • Σε χώρους εργαστηρίων όπως πληροφορικής, συστήνεται σχολαστικός

καθαρισμός του εξοπλισμού μετά από κάθε χρήση

  • Συστηματική αποφυγή ανάμιξης των μαθητών που δεν ανήκουν στο ίδιο

τμήμα ή στην ίδια σταθερή ομάδα παιδιών σε όλες τις εκδηλώσεις της

σχολικής ζωής, περιλαμβανομένων ιδιαίτερα των διαλειμμάτων και της

διδασκαλίας.

  • Μέριμνα για την αποφυγή δημιουργίας συνωστισμού στους διαδρόμους του

σχολείου

  • Σχετικά με τις μπάλες και λοιπά όργανα γυμναστικής/αθλοπαιδιών, τα

παιδιά κάθε τμήματος πρέπει να παίζουν μόνο μεταξύ τους

χρησιμοποιώντας συγκεκριμένη μπάλα (ή μπάλες), με την έγκριση ή/και

επίβλεψη εκπαιδευτικού.

  • Τήρηση απόστασης στη σειρά αναμονής στην τουαλέτα και κατά την είσοδο-

έξοδο από την αίθουσα

  • Αποφυγή διοργάνωσης εκπαιδευτικών εκδρομών. Επιλεκτικές επισκέψεις ή περίπατοι μεμονωμένων τμημάτων και με τήρηση όλων των μέτρων κοινωνικής απόστασης και ατομικής υγιεινής, μπορούν να πραγματοποιούνται στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής διαδικασίας, ύστερα από συνεκτίμηση των τρεχόντων επιδημιολογικών δεδομένων
  • Σύσταση για αποφυγή διοργάνωσης ενδοσχολικών εκδηλώσεων ή

συναθροίσεων που συνδέονται με ευρεία προσέλευση γονέων.

 

 

Εάν κάποιο παιδί εμφανίσει συμπτώματα συμβατά με λοίμωξη COVID-19

 

  • Επικοινωνία με την οικογένεια για παραλαβή του παιδιού
  • Απομόνωση σε προκαθορισμένο καλά αεριζόμενο χώρο, με επίβλεψη,

μακριά από τα υπόλοιπα παιδιά και εφαρμογή απλής χειρουργικής μάσκας

  • Εφαρμογή υγιεινής χεριών και αναπνευστικής υγιεινής
  • Εξοπλισμός ατομικής προστασίας για το προσωπικό (μάσκα, γάντια, ποδιά

αδιάβροχη και οφθαλμική προστασία με γυαλιά ή ασπίδα προσώπου, σε

περίπτωση κινδύνου εκτίναξης βιολογικών υγρών/αναπνευστικών

εκκρίσεων)

  • Επιμελής καθαρισμός του χώρου και εφαρμογή απολυμαντικού σε

επιφάνειες μετά την αναχώρηση του παιδιού με χρήση εξοπλισμού ατομικής

προστασίας

  • Ιατρική αξιολόγηση και σύμφωνα με την κρίση του θεράποντος ιατρού,

εφόσον το παιδί εμφανίζει συμπτώματα συμβατά με λοίμωξη COVID-19, θα

πρέπει να γίνει κατά προτεραιότητα μοριακό διαγνωστικό τεστ

  • Εν αναμονή του αποτελέσματος, το παιδί παραμένει σε απομόνωση και κατ’

οίκον νοσηλεία, σε καλά αεριζόμενο δωμάτιο, ενώ το σχολείο συνεχίζει

κανονικά τη λειτουργία του

 

Εάν κάποιος εκπαιδευτικός ή άλλο μέλος του προσωπικού εμφανίσει

συμπτώματα συμβατά με λοίμωξη COVID-19

 

  • Αποχώρηση από το χώρο του σχολείου όταν είναι εφικτό.
  • Ιατρική αξιολόγηση και σύμφωνα με την κρίση του θεράποντος ιατρού,

εφόσον τα συμπτώματα είναι συμβατά με λοίμωξη COVID-19, θα πρέπει

να γίνει κατά προτεραιότητα μοριακό διαγνωστικό τεστ

Εν αναμονή του αποτελέσματος, ο εκπαιδευτικός ή το άλλο προσωπικό

παραμένει σε απομόνωση και κατ’ οίκον νοσηλεία, σε καλά αεριζόμενο

δωμάτιο, ενώ το σχολείο συνεχίζει κανονικά τη λειτουργία του